Co robić w czasie pandemii?

Co robić w czasie pandemii? To pytanie zadaje sobie wielu z nas – młodych ludzi, którzy pomimo trwającej pandemii chcą żyć normalnie, rozwijać się, robić coś dla siebie, którzy potrzebują aktywności, pasji, ludzi wokół i są nakręceni, by ciągle coś robić, gdzieś być, czegoś próbować. Nie jesteś sam – teraz trwa czas poszukiwania nowych pasji, które można realizować mimo tych wszystkich ograniczeń, obostrzeń i bez narażania własnego życia oraz swoich najbliższych.

Co robić w czasie pandemii, gdy kochasz sport?

Kochasz sport? Ja tez – jestem naprawdę nieszczęśliwa, że zamknięto siłownie i nie mogę rano zrobić swojego ulubionego treningu na ulubionej siłowni, uśmiechając się do miłych dziewczyn na recepcji czy witając się ze stałymi bywalcami siłowni. W tygodniu masz co najmniej kilka godzin wolnych, które chciałbyś poświęcić na coś fajnego.

A czy wiesz, że prawidłowy oddech to połowa sukcesu w czasie treningu na siłowni?

Wielu profesjonalnych sportowców zachęca do skupienia się na oddychaniu, gdyż to od prawidłowego połączenia rytmu oddechu z wykonywanymi ćwiczeniami uwarunkowane jest zachowanie zdrowia, ale także wyniki osiągane w sporcie, ponadto jest ścisły związek pomiędzy umiejętnością właściwego oddychania, a wytrzymałością organizmu. Osoba uprawiająca sport powinna posiadać umiejętność prawidłowego oddychania oraz dopasowywania intensywności oddechu do treningu, właściwe proporcje między wdechem i wydechem, a co najważniejsze odpowiednie napięcie mięśni brzucha podczas konkretnych faz oddechowych. Warto w czasie trwania przerwy od treningów na siłowni wykorzystać ten czas na naukę oddychania, poznanie nowych ćwiczeń, które spowodują przyspieszenie efektów na sali treningowej.

Co robić w czasie pandemii, gdy nie masz pomysłu na nowe hobby?

Planowałeś wykorzystać jesień na rozpoczęcie przygody z nowymi sportami, aktywnościami czy zapisać się na jakieś zajęcia grupowe, ale pandemia pokrzyżowała Ci plany? Nie chcesz uciekać od ludzi w tym czasie i jednak chciałbyś mieć kontakt z „żywym” człowiekiem? Indywidualne zajęcia wokalne to z pewnością bezpieczna opcja – na lekcje śpiewu muszą przychodzić same zdrowe osoby, dodatkowo nie ma konieczności przekraczania dystansu, więc możesz stać w bezpiecznej odległości od nauczyciela. Nauka śpiewu wpływa pozytywnie na samopoczucie psychiczne (w czasie śpiewu wydzielają się endorfiny), śpiew uspokaja, koi nerwy, oddychanie wpływa pozytywnie na zdrowie organizmu, jego odporność, kondycję, formę oraz oczywiście na muzykalność, a nawet sposób mówienia (poprawia się brzmienie głosu w mowie, a nawet dykcja). Śpiew jest bardzo oryginalną pasją, która ma bardzo wiele pozytywnych skutków ubocznych zarówno dla ciała, jak i dla ducha;)

 

Zastanawiasz się co robić w czasie pandemii? Ucz się śpiewu😉